
Årets mörkaste dag bjöd på lite ljus.
Istället för Facebook, Instagram och Twitter

Årets mörkaste dag bjöd på lite ljus.

Det är nåt med becksvarta vägar en bit utanför civilisationen. Nu är det äntligen dags för lite julledigt efter ha jobbat 15 av 17 dagar denna månad.

Intressant hur långt mobilkameror har kommit. Bilderna är tagna med mobiltelefon och de liknar de jag tog för tio år sedan genom mitt teleskop.


Ganska mysigt i mörkret. Även om du alltid har ljudet från 25an i bakgrunden.