Inga kommentarer behövs… MEN VARFÖR TAR DU INTE MED DIG VATTEN!!! Really, hur bortskämd kan man bli…

Rapporterade störningar i mobilnätet efter strömavbrott

Det var ett större strömavbrott i Stockholm igår. En avgrävd elkabel orsakade ett flera timmar långt strömavbrott och, enligt en användare på Flashback, störningar på mobilnätet. Det visar bara hur känsligt vårt mobilnät; det enda som krävs är ett par timmars strömavbrott för att du inte ska kunna larma eller skicka mail…

BankID ligger nere

Så BankID har alltså legat nere i snart en timme. Vilken tur att man inte använder sig av BankID för att göra betalningar eller logga in… /s Tänker nu bara på de vars utopi är ett kontantfritt samhälle… Kivra, Swish och flera andra använder ju sig enbart av BankID som enda autentisieringsmöjlighet. Fantastiska system som… Fortsätt läsa BankID ligger nere